Es localitzen restes romanes al solar on hi havia el pàrquing dissuasiu del Parc Central, a l’avinguda Roma. Les troballes han estat localitzades a més de cinc metres de fondària i ara s’estudia com poder preservar-les. En aquests terreny s’hi han de construir dos edificis, fruit d’una iniciativa privada del propietari del solar. Un equip d’arqueòlegs de l’empresa CÃ?DEX treballa a la zona en les prospeccions de les restes, una possible cisterna, i el que sembla una via romana. Tot el solar s’ha rebaixat cinc metres de fondària, i les restes han aparegut de forma transversal a un mur d’uns 30 metres, que correspon al traçat de l’antiga carretera que hi havia a la zona als anys 70. Ara s’estudia la cronologia de les restes romanes per determinar-ne l’època i el seu valor arqueològic. Mentrestant, el departament de Cultura de la Generalitat ja està estudiant com poder preservar-les. Ho ha explicat a Tarragona Ràdio, Maite Miró, arqueòloga territorial del Departament de Cultura de la Generalitat. Per l’aparença de les restes localitzades, podria tractar-se d’un antiga via d’accés a Tàrraco, o a la Necròpolis Paleocristiana, molt propera a la zona. Un aspecte, però, que caldrà confirmar amb la datació de les troballes en l’estudi arqueològic. De moment, les obres de fonamentació dels dos edificis que s’han de construir a la zona estan a l’espera de l’informe tècnic de Cultura de la Generalitat. Apareixen una estructura del port del segle XVIII a la plaça dels Carros Les obres de la plaça dels Carros també s’ha vist condicionades per les troballes arqueològiques. L’any passat ja es va localitzar una claveguera romana que va obligar a modificar el projecte del pas soterrat per a vianants, i recentment han aparegut noves restes. Es tracta de part d’una estructura que podria pertànyer a l’antic port de Tarragona del segle XVII o XVIII. En aquella època, la franja litoral arribava a la meitat de la plaça dels Carros, i no va ser fins més endavant que es guanyaria terreny al mar, amb la construcció del nou port. També havien aparegut els darres mesos altres restes, aquestes més contemporànies, de l’anomenada antiga estació de Lleida. L’obra pertany a ADIF i en aquesta actuació hi intervenen arqueòlegs d’una empresa contractada pel gestor d’infraestructures ferroviàries, i també hi col·laboren els de l’Ajuntament. Les obres de supressió del pas a nivell de la plaça dels Carros, amb la construcció del pas soterrat per a vianants tenen un pressupost de 3 milions d’euros, i el termini d’execució finalitza a l’estiu, un any després del seu inici.
