Europe Direct Tarragona compleix deu anys difonent els valors europeistes. El centre, als baixos de l’antiga Facultat de Lletres, a la plaça Imperial Tarraco, té per objectiu informar i apropar als ciutadans les polítiques de la Unió Europea. El de Tarragona forma part d’aquesta Xarxa des de l’any 2009. L’any passat, la Comissió Europea va renovar el conveni amb el Centre Europe Direct Tarragona durant tres anys més. A tot el continent són prop de 500 punts d’informació repartits pels 28 estats membres. Durant els primers mesos de l’any l’activitat se centrarà en la campanya per les eleccions al Parlament Europeu que se celebraran el dia 26 de maig, coincidint amb les eleccions municipals. S’organitzarà la tradicional celebració del Dia d’Europa, el 9 de maig, enguany tornant a celebrar un concert, en aquesta ocasió amb l’Escola Municipal de Música.
El conseller responsable, Francesc Roca, parla de fer un salt teixint més aliances. Diu que el centre ja és el de referència al territori i altaveu per fer arribar les seves inquietuds a Europa.
Per aquest 2019, quan se celebren els deu anys de la inauguració de l’oficina, a més de la subvenció màxima que es pot aconseguir, que és de 31.350 €, també se li ha atorgat una extraordinària de 3.800 € per a dur a terme activitats sobre la política de cohesió regional de la UE. De les activitats que es duen a terme en col·laboració amb diversos departaments de l’Ajuntament destaquen les organitzades conjuntament amb Salut Escolar com la Trobada dels Tarraconins Saludables. Des de fa anys es treballa amb l’Equip de Prevenció de les Addicions amb qui s’ha col·laborat en diferents projectes europeus.
El proper 30 de gener, el Matí de Tarragona Ràdio s’emetrà des del Parlament europeu. Des d’allà explicarem temes d’interès per la demarcació i hi passaran diferents convidats.