Els Bombers donen per extingits els dos incendis al càmping Vendrell Platja que han obligat a evacuar unes 1.700 persones aquest dilluns. Segons informa el cos d’emergències, no hi ha hagut cap víctima. En total han cremat 17 parcel·les i han quedat afectades caravanes, autocaravanes, tendes de campanya i material divers. L’avís del primer incendi s’ha rebut a les 03.17 h i, quan han arribat els Bombers, s’estaven cremant diverses caravanes amb un gran potencial. El cos, amb set dotacions, ha treballat en l’extinció del foc i a la vegada ha buscat possibles víctimes. Quan ja s’havia declarat aquest foc, en un altre punt del recinte, s’ha originat un segon incendi. El Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) ha atès dues persones.
El càmping, que es troba al 95% d’ocupació, s’ha hagut de desallotjar completament, amb unes 1.700 persones evacuades de forma preventiva, segons informa Protecció Civil. La majoria dels usuaris ja han pogut tornar a les parcel·les.
El SEM ha atès dues persones en estat lleu, un d’ells menor d’edat, i que han rebut l’alta al lloc. Un dels afectats era per inhalació de fum i l’altre per una crisi d’ansietat. S’ha activat una ambulància. El telèfon d’emergències 112 ha rebut 49 trucades arran de l’incendi.
Els dos incendis s’han originat en punts allunyats del recinte i ara s’estan investigant les causes de cada foc.
El càmping torna a una “relativa normalitat”
Segons ha explicat el responsable de càmping, Ramon Orriols, el recinte està operant aquest dilluns al matí amb “relativa normalitat” i estan treballant per atendre les necessitats dels clients que han perdut les seves pertinences i poder-los reallotjar.
En una atenció als periodistes després que s’hagi pogut controlar la situació, Orriols ha indicat que les persones que han perdut les seves pertinences, com l’autocaravana o els béns personals, estan “molt afectades”. El responsable del càmping ha indicat que hi ha una desena de caravanes i tendes afectades, sobretot de temporada, és a dir, campistes que lloguen la parcel·la per tot l’estiu.
Orriols ha assenyalat que els primers indicis apunten que l’origen del foc seria elèctric, si bé ha recalcat que hi ha una investigació en marxa i que cal esperar que conclogui per esclarir-ne les causes.
El responsable del càmping també ha explicat que els vigilants de seguretat han detectat el foc i han alertat els campistes i els Bombers, que han arribat “molt ràpid”, segons ha remarcat.
Els campistes “s’han autodesallotjat” en una evacuació que ha estat àgil en tractar-se d’un recinte obert, ha assegurat el responsable de les instal·lacions. Els usuaris han estat desallotjats fora del perímetre del càmping durant més de dues hores, atesos pels cossos de seguretat i emergències.
Un d’aquests campistes, Sergio Gómez, ha descrit, en canvi, com un “despropòsit” el procés d’evacuació. “Hem sortit com hem pogut, no hi ha hagut un avís per part del personal del càmping, ens hem despertat amb les sirenes del camió de Bombers”, ha afirmat en declaracions a la premsa.
Segons ell, el foc podria haver estat “una tragèdia gravíssima” perquè no estava clar el pla d’evacuació del càmping, ni hi havia sortides senyalitzades. Gómez ha assegurat que els mateixos campistes han despertat als hostes que seguien en els seus bungalous, en alguns casos estrangers que parlaven anglès o alemany i no estaven al cas de què estava passant.
- La Jove suma el 4d9fa carregat als seus castells de gamma extra
- El Nàstic ja pensa amb l’Algeciras CF
- Controlat l’incendi de vegetació forestal a Roda de Berà, que ha afectat 1,2 hectàrees
- Reobert el túnel d’accés a la platja Llarga de Tarragona per Cala Romana
- Un home mor per una sortida de via d’una furgoneta a l’AP-7 a Vila-seca