El cineasta tarragoní Adrià Guxens reflexiona al seu nou curtmetratge ‘Kokuhaku’ sobre “la identitat i l’empoderament” i la idea de “trencar gèneres i expectatives que un té de si mateix per poder ser lliure”. Guxens ha explicat a l’ACN que ho narra a través d’una història en la qual hi tenen cabuda els fantasmes japonesos, el teatre Kabuki, que és un tipus de teatre tradicional japonès, i el manga i anime ‘Sailor Moon’. En l’epicentre del curt hi ha la història de Kuni Tomita, un actor de pare japonès i mare espanyola i com “va sortir de l’armari en una família molt tradicional”.
Guxens explica que ‘Kokuhaku’ ha tingut una llarga postproducció: fa dos anys i mig que el van rodar a Madrid i fins ara no han pogut acabar-lo perquè és “un curt finançat de manera completament independent”.
El curtmetratge es desenvolupa en tres línies narratives: una és una entrevista que li fa una periodista a Kuni Tomita que fa espectacles de teatre Kabuki; una altra són els flashbacks, que traslladen a la infància i adolescència del protagonista, i la tercera línia són els del propi espectacle amb els balls del teatre Kabuki.

Després de diversos curtmetratges, el cineasta està immers en la seva primera pel·lícula que es dirà ‘Lóngquán’. De moment, van rodar a Barcelona l’any nou xinès perquè era l’any nou del drac i només passa una vegada cada dotze anys. La idea és rodar l’any que ve a Xina.