El Ministeri de Foment ha concretat la inversió de 13 MEUR per la línia R15 de Rodalies de Catalunya, que recorre Barcelona – Riba-roja d’Ebre, que permetrà eliminar les limitacions temporals de velocitat de la línia. Així, entre les actuacions a dur a terme destaquen la supressió d’una limitació temporal de velocitat entre Ascó i Móra la Nova, així com l’eliminació de la limitació situada entre Pradell i Riudecanyes-Botarell. Les actuacions s’emmarquen en les inversions que Adif desenvolupa a Rodalies, en què entre el 2012 i el juny del 2016 s’han fet fins a 253 actuacions per valor de 790 milions d’euros.
L’actuació de la supressió d’una LTV entre Ascó i Móra la Nova permetrà augmentar la velocitat de circulació i reduir els temps de viatge. Està previst que els obres, d’un import d’uns 5 MEUR, s’iniciïn el 2017, de força que la LTV pugui estar ja suprimida durant el primer semestre del 2018. A més, hi ha prevista una inversió addicional d’1,2 MEUR per la supressió de la resta de limitacions temporals d’aquest tram, tot i que el seu impacte en els temps de viatge no és significatiu. Actualment, els projectes per al desenvolupament dels treballs està en redacció, estant previst que les obres es duguin a terme en el segon semestre del 2017 i eliminin les limitacions al llarg del 2018.

Pel que fa al tram de Móra la Nova a Reus, l’obra té un cost estimat de 5,4 MEUR i serà adjudicada pròximament. Els treballs començaran el 2017 amb l’objectiu fixat que la LTV estigui suprimida a l’inici del 2018. La resta de limitacions temporals de velocitat d’aquest tram són, segons Foment, “sensiblement més curtes” i suposen, per tant, un impacte relativament més baix en els temps de viatge. Tot i això, Adif està redactant els projectes per la seva supressió i les obres, que està previst que es duguin durant el 2017 i 2018, tindran un cost estimat de 0,9 MEUR.

Etiquetat: