Gairebé 150 activitats literàries ompliran la ciutat fins ben entrat l’hivern. Enguany, en el marc del Pla local de foment de la lectura, s’ha treballat amb un institut i un centre escolar de la ciutat per tal de dur a terme noves propostes dins de la Tardor Literària.
La Tardor Literària 2025 proposa activitats per a tots els públics i per a tots els gustos. D’una banda, aquest mes de novembre, la Casa de les Lletres convida a viure una experiència única: una ruta en bicicleta plena d’històries i imaginació. ‘La Pedalada de contes’ sorgeix de la col·laboració amb centres cívics i des de Torreforta es farà una primera prova pilot, en el marc del projecte de la Civiccleta, el diumenge 9 de novembre, que combinarà el plaer de pedalar amb la màgia de la narració oral.
També destaca l’ampliació de les sessions de contacontes familiars del Raconet Lector que, com a novetat d’enguany, s’expandeix per tota la ciutat cada dimarts als centres cívics i a l’antic Ajuntament. Ho ha explicat Sandra Ramos, consellera de Cultura.
També es podrà gaudir de moltes altres propostes com la presentació de llibres, on destaca el ‘Ferranzine’, llibre homenatge a Ferran Gerhard o el cicle Veus de poeta. Des de l’Institut Martí i Franquès, un any més, s’ha organitzat la V Jornada Montserrat Abelló, el proper 30 d’octubre. Aquest cop s’han sumat dues propostes noves de dos centres diferents.
D’una band, l’Institut Pons d’Icart acollirà l’adaptació teatral del poemari de ‘Nosaltres, qui’ de Mireia Calafell. I, de l’altra, des de l’escola Riu Clar s’ha impulsat, entre d’altres activitats, un club de lectura divertida i la inauguració de la biblioteca de l’escola. L’acte serà el 23 d’octubre amb l’espectacle Circoteca de la companyia Passabarret.
- Junts creu que el servei d’ictus no pot dependre de la massa crítica
- La Plataforma per la Sanitat Pública exigeix un servei d’ictus les 24 hores al Camp de Tarragona
- La primavera a la Sala Trono aposta per les creacions tarragonines
- Renfe habilita tres busos des de l’estació de Tarragona per connectar amb els municipis de l’entorn i amb València
- Ja és aquí Lligams 3, la revista infantil per defensar els drets dels infants de la Xarxa de Cooperació del sud de Catalunya
