El grup municipal d’ICV-EUiA presentarà dilluns en el plenari una moció en defensa del model educatiu català. La portaveu, Arga Sentís, ha presentat aquest dijous al matí pel procediment d’urgència la proposta que va en contra els intents del govern central d’acabar amb la immersió lingüística, vigent al país des de fa dècades.
En la moció s’afirma que és un atac sense precedents a la immersió lingüística a Catalunya. Rebutja que el Ministeri d’Educació emparant-se en l’aplicació de l’article 155, vol modificar les normes de preinscripció escolar i incloure, una casella per a què les famílies puguin triar el castellà com a llengua vehicular amb què volen escolaritzar els seus fills.
Iniciativa considera que és una alteració essencial i vulneració de l’ordenament jurídic vigent. Dit d’una altra manera és la introducció, per la porta de darrere, d’un element de segregació educativa”.
S’insta l’ajuntament de Tarragona a comprometre’s amb l’escola catalana i a adoptar resolucions com la d’afirmar que el sistema educatiu català és un exemple de llibertat, convivència, democràcia i plurilingüisme i defensar el model d’integració lingüística a l’escola catalana així com rebutjar l’intent de segregació dels infants per motius lingüístics. La moció planteja demanar al Partit Popular i a Ciutadans que no atiïn un conflicte lingüístic que el model d’immersió lingüística havia evitat i que aturin les falsedats sobre un dels principals pilars i consensos de la societat catalana.