Inici imminent de les obres d’urbanització de la Zona d’Activitats Logístiques del Port de Tarragona. El primer pas, que s’activa aquests dies, és la construcció de les vies d’accés. L’impuls de la ZAL arriba després de gairebé 30 anys des que el Port va comprar els terrenys. La seva posada en marxa suposarà la creació de més de 4.000 llocs de feina i un creixement del 20% de l’espai actual que ocupen les instal·lacions portuàries.

La futura Zona d’Activitats Logístiques comença a caminar. Les primeres obres, relatives a l’execució del vial del perímetre nord-est pel qual s’accedirà a l’interior de la ZAL, arrenquen ara, a finals d’octubre. Tenen un cost de quatre milions d’euros. Aquest primer projecte enceta una inversió global de 30 milions d’euros, deu destinats a la creació dels accessos i els 20 milions restants al desenvolupament urbanístic, a executar entre 2021 i 2023. Estem parlant d’un espai de més de 900.000 metres quadrats de superfície total dins del recinte portuari, en terme de Vila-seca i que, fins el moment, ja ha atret l’interès de mig centenar d’empreses per instal·lar-s’hi. Són companyies que es dediquen a l’emmagatzematge i a la distribució de mercaderies.

El president de l’Autoritat Portuària, Josep Maria Cruset, en declaracions a Tarragona Ràdio, ha manifestat que serà un espai de referència i de creixement econòmic.

La creació de la ZAL suposarà un creixement del 20% de la zona actual destinada a activitats logístiques. D’altra banda, i en paral·lel, el Port engegarà la restauració de l’espai natural comprès a la Xarxa Natura 2.000, a tocar de la futura ZAL. Es tracta d’una zona humida tan gran com 37 camps de futbol. El Port ha expropiat els terrenys i en breu també arrencaran les actuacions de conservació.