L’empresa municipal d’aparcaments ha iniciat les proves del sistema intel·ligent del pàrquing soterrani de Jaume I, a la Part Alta. Aquest sistema funciona a través d’uns ascensors que recullen els vehicles a l’accés del pàrquing i els dipositen en unes plataformes que els distribueixen en les places lliures. Aquest sistema permet guanyar espai, perquè es pot prescindir de les rampes d’entrada i sortida de les diferents plantes. Les proves d’aquest sistema s’està fent amb cotxes cedits per concessionaris. El pàrquing tindrà 610 places distribuïdes en 5 nivells. L’estructura té una alçada total de 19 metres.El president de l’Empresa Municipal de Transports, Xavier Magriñà, explica que les obres estan entrant en una fase final. Queden per fer els accessos i la urbanització de la plaça que cobreix el pàrquing. Magriñà confia que si es compleix el calendari, les obres es podrien completar a principis d’estiu. Es calcula que la construcció del pàrquing de Jaume I tindrà un cost global de 9 milions d’euros. L’any 2002, quan es van adjudicar les obres, la inversió prevista era de 4 milions i es calculava que els treballs es completarien en un any. La duresa de la roca va dificultar i endarrerir els treballs i fins i tot va obligar a l’ajuntament a canviar l’empresa que realitzava l’excavació. La construcció d’aquest pàrquing també ha estat marcada per la polèmica sobre el seu impacte visual sobre l’edifici de l’antic escorxador. Aquest fet va obligar, l’any passat, a modificar parcialment el projecte. A més, la Plataforma Veu Ciutadana va presentar una denúncia a la fiscalia per un presumpte delicte de destrucció del patrimoni i prevaricació en les obres del pàrquing de Jaume I.

Redacció Tarragona Ràdio