El Palau de Congressos de Tarragona acollirà aquest dimecres la jornada Més enllà de Marie Curie sobre recerca en clau femenina a Tarragona. Aquesta iniciativa de la Fundació Tarragona Cultura i Coneixement amb la col·laboració de la Fundació Catalunya La Pedrera busca promoure el paper de la dona a la ciència a la ciutat. Participaran en la proposta una setantena d’alumnes de 4t d’ESO de l’Institut Tarragona i de primer de Batxillerat de La Salle Tarragona.
El director de la Fundació Tarragona Cultura i Coneixement, Jordi Fortuny, inaugurarà la jornada que començarà a les 10 h amb una primera taula rodona de diferents investigadores de la Universitat Rovira i Virgili, l’Institut Català d’Arqueologia Clàssica, l’Institut d’Investigació Sanitària Pere Virgili i l’Institut Català d’Investigació Química que explicaran les seves trajectòries i experiències i conversaran amb el públic.
Així mateix, a les 12.15 h, una segona taula rodona abordarà la ciència des d’una perspectiva femenina amb investigadores de l’Institut Universitari d’Investigació en Atenció Primària Jordi Gol i l’Institut Català de Paleoecologia Humana i Evolució Social. També hi haurà una empresa de dinamització amb actors i actrius que interpel·laran als estudiants perquè interactuïn amb els ponents.
La Fundació Tarragona Cultura i Coneixement és un ens participat per l’Ajuntament de Tarragona i altres patrons de la ciutat que treballa en la divulgació cultural i científica al Camp de Tarragona, fent visible el talent i treball de les institucions científiques i acadèmiques del territori. Paral·lelament, la Fundació Catalunya La Pedrera és una entitat especialitzada en programes d’impuls de vocacions científiques entre joves i que treballa amb la implicació de diferents centres de recerca de la ciutat.
Més notícies:
- La 21a edició del Conveni Córner busca consolidar la Costa Daurada com a destinació turística
- Maria Mercè Martorell: ‘Ca l’Ardiaca és l’espai on ha d’anar un Parador Nacional’
- La Bota de Carnaval ret homenatge al passat romà de Tarraco
- Mercaderies per l’Interior formalitza la demanda contra el tercer carril a l’Audiència Nacional
- Tots els gossos de Tarragona hauran d’estar inscrits en un registre censal amb el seu ADN
