El president de l’Autoritat Portuària considera necessària l’obertura dels comerços els festius que arribin creuers a Tarragona. Josep Andreu diu que aquest ha de ser un pas més en la consolidació d’aquest nou turisme que enguany ha deixat uns 14 mil visitants a la ciutat.

Andreu recorda que en enquestes als creueristes, aquests van assenyalar com un factor negatiu el fet de trobar botigues tancades.

La temporada 2017 s’espera l’arribada de 40 creuers a Tarragona amb 40 mil passatgers. És el doble d’enguany quan les embarcacions han estat 22.

El Port manté la data de desembre de 2017 per inaugurar la passarel·la que connectarà el Balcó del Mediterrani amb la platja del Miracle tot i el retard de dos mesos en l’inici de les obres.

Els treballs ja fa mesos que s’han licitat i adjudicat. Fins i tot s’ha fet una primera actuació consistent en trasplantar les palmeres que hi havia al Vial Bryant.

El fet que hagin començat els treballs de remodelació de l’estació de tren de Tarragona han obligat a aturar la instal·lació de la passarel·la ja que hi havia serveis comuns. A més, la tramitació tècnica té els seus temps i encara s’està pendent d’un permís d’ADIF. El president de l’Autoritat Portuària, Josep Andreu, ha explicat a Tarragona Ràdio que tot plegat no afectarà el calendari de la connexió entre la Rambla i les platges per sobre de la via del tren. Assegura Andreu que al gener ja es veuran màquines treballant-hi.