Josep Bargalló lliurarà aquesta setmana a l’ajuntament de Tarragona el document amb la seva proposta per reformular el concurs de castells. El consistori va encarregar a l’exconseller en Cap de la Generalitat la redacció del projecte sota el seu criteri d’expert en cultura popular i del món dels castells. Bargalló ha elaborat el document tenint en compte l’opinió de les colles. També ha parlat amb la Coordinadora de Colles Castelleres i fins i tot, ha obert un debat a les xarxes socials per intercanviar impressions. D’entrada, Bargalló aposta perquè el concurs es divideixi en dues diades. D’aquesta manera es podrà doblar el nombre de colles participants. Les més petites també hi prendrien part i ho farien al marge, tenint en compte les seves actuacions a altres municipis. La idea és concebre el concurs com una biennal i programar activitats entre certamen i certamen. Així tindria continuïtat i es projectaria internacionalment. En una entrevista a Tarragona Ràdio, Josep Bargalló ha parlat de projectar el certamen.La proposta de Bargalló compta amb el consens de les quatre colles de la ciutat de Tarragona. De fet, tot va néixer d’una iniciativa dels Xiquets del Serrallo. L’Ajuntament prendrà una decisió sobre la futura estructura del certamen que l’any vinent coincidirà amb la designació de Tarragona com a Capital de la Cultura Catalana.