El portaveu de Junts per Catalunya a l’Ajuntament de Tarragona, Jordi Sendra, ha celebrat que el president del Parlament de Catalunya, Josep Rull, sigui l’abanderat de la Processó del Sant Enterrament d’aquest 2025, en un any en què aquesta tradició històrica arriba als 475 anys d’història.
“Que el màxim representant del Parlament i la segona màxima autoritat de Catalunya porti la bandera de la Puríssima Sang és un reconeixement al valor històric i patrimonial de la processó del Sant Enterrament de Tarragona, que és la més antiga de Catalunya i una de les més emblemàtiques del país”, ha manifestat Sendra.
Aquest reconeixement arriba després que Junts hagi impulsat al ple municipal una moció per reclamar a la Generalitat que torni a declarar la Processó del Sant Enterrament com a Festa Patrimonial d’Interès Nacional, posant fi a l’error històric i la discriminació que es va produir el 2010 en mans del tripartit.
L’Ajuntament ja ha tramitat oficialment la petició a la Generalitat, però des de Junts exigim celeritat en la resposta i que el Govern rectifiqui el greuge que ha patit Tarragona durant massa anys. “El pas que ha fet l’Ajuntament és important, però ara és el Govern qui ha de moure fitxa i donar a la processó de Tarragona el reconeixement que mereix”, ha remarcat Sendra.
Junts continuarà treballant per garantir que la cultura i les tradicions tarragonines siguin respectades i que no es faci cap pas enrere en la defensa del nostre patrimoni festiu.
- ERC reclama retirar del ple la cessió del Banc d’Espanya a l’Estat per destinar-lo a Paradores
- L’Associació Pessebrista de Tarragona representa el pessebrisme estatal en una audiència amb Lleó XIV
- Els adolescents tarragonins dormen “alarmantment poc” mentre augmenta l’ús abusiu que fan d’Internet
- L’IPC creix fins al 5% interanual aquest setembre a Tarragona i les Terres de l’Ebre
- Identifiquen els principals factors associats a l’ús de pornografia entre adolescents
