La central nuclear de Vandellòs II prendrà mesures per fer front al risc sísmic associat a la falla del Camp, molt propera a les instal·lacions. Actualment, la planta atòmcia està preparada per resistir una acceleració sísmica de 0,3 G, i amb les millores plantejades pel CSN s’arribarà als 0,6 G.
El director de l’Associació Nuclear d’Ascó-Vandellòs II (ANAV), Paulo Domingues, ha assenyalat que la central estarà “més preparada per fer front a l’impensable”, ja que un sisme d’aquest calibre “pot passar una vegada cada 14.000 anys”. Domingues també ha explicat que la central nuclear Ascó II està aturada des de dilluns 11 de novembre i estan esbrinant el motiu de la parada automàtica. És una “avaria de més calatge”, ha reconegut.
- Detinguda una dona que va portar el seu nadó mort a incinerar al tanatori de Tarragona
- L’arquebisbe de Tarragona diu que l’Església “ha d’acceptar que estem en democràcia” i no pot fer “política partidista”
- Renuncien a fer un complex esportiu a l’Anella Verda de Tarragona pels diferents informes urbanístics desfavorables
- L’EMT manté les tarifes congelades i els descomptes dels abonaments de transport públic per al 2026
- L’Ajuntament de Tarragona crea un cercador per saber com afecta la ZBE a cada vehicle
