El mercat francès continua sent el principal mercat internacional de la Costa Daurada. Enguany, fins a final d’agost, més de 550.000 visitants francesos han generat 2,13 milions de pernoctacions, amb una estada mitjana de 3,8 nits, consolidant un mercat històricament estratègic per a la destinació.
Per donar visibilitat a les novetats de la pròxima temporada, del 23 al 25 de setembre la Costa Daurada participa a l’IFTM Top Resa 2025, la fira professional de turisme més rellevant de França, amb un estand propi on empresaris i representants institucionals presenten la destinació als professionals francesos. En aquesta fira hi ha presents més de 170 destinacions de tot el món, 1.500 empreses i està previst que es realitzin més de 13.000 reunions i hi participin més de 32.000 professionals del sector. Aquestes dades situen l’IFTM TOP RESA com una de les cinc fires turístiques més importants d’Europa.
Setena participació consecutiva a l’IFTM Top Resa
La Costa Daurada, a través del Pla Conjunt de Promoció, assisteix per setè any consecutiu a la fira amb un estand propi, que permet als empresaris i patronats de turisme presentar els seus serveis i establiments, establir relacions amb professionals francesos i reforçar la presència del territori al mercat.
Enguany, la representació institucional ha estat molt destacada: Pere Granados, alcalde de Salou; Oliver Klein, alcalde de Cambrils; Lluïsa Clavé, presidenta del Patronat Municipal de Turisme de Vila-seca; Octavi Bono, director del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona i Berta Cabré, presidenta de la FEHT, han acompanyat els empresaris del territori durant la fira.
Entre les empreses participants es troben PortAventura World, Best Hotels, Estival Grup, Oh!tels, Grupo Blaumar, 4R Hotels, Htop Hotels, Hotel Eurosalou & Spa, Hotel Planas, Ibersol, Grupo La Siesta, Nàutic Parc, Viajes Olympia, Calafell Evasion, W2M, WelcomeBeds, Viajes Velero, Avoris Travel, entre altres. PortAventura World, soci estratègic de la FEHT, destaca a l’estand amb un espai propi on el seu equip comercial i la seva mascota Woody reben als professionals francesos.
Segons Berta Cabré, presidenta de la FEHT, la participació a l’IFTM Top Resa és clau per als empresaris i empresàries de la Costa Daurada, “aprofitem la fira per reunir-nos amb clients, touroperadors i aerolínies, presentar les novetats dels nostres establiments i captar quines són les necessitats i preferències dels clients francesos”. Cabré també ha agraït la col·laboració i la presència destacada d’alcaldes i responsables dels patronats de turisme de la Diputació de Tarragona, Salou, Cambrils i Vila-seca: “tots junts, amb aquesta exitosa col·laboració público-privada, aconseguim que any rere any, el mercat francès sigui molt important a la nostra destinació”.
Aquesta acció s’emmarca dins del Pla Conjunt de Promoció Turística de la Costa Daurada, amb la participació dels Patronats de Turisme de la Diputació de Tarragona, Salou, Cambrils i Vila-seca, conjuntament amb la FEHT, que representa el 90% de les places d’allotjament de la demarcació. L’objectiu és establir nous contactes, reforçar els ja existents i donar visibilitat a les propostes turístiques de la destinació.
Workshops i turisme esportiu
A més de l’assistència a la fira IFTM TOP RESA, la promoció de la Costa Daurada a França s’ha completat aquestes dates amb la participació al Saló Rencontres CSE que es va celebrar PortAventura World del 16 al 18 de setembre, dirigit als Comitès Econòmics i Socials (CSE), un segment clau per a la captació de grups. També s’ha participat al workshop LaOla, un esdeveniment B2B amb reunions amb empreses turístiques estratègiques franceses, que es va celebrar el 18 de setembre a l’Estadi Ernest-Wallon de Toulouse. La promoció continuarà amb la participació a Eluceo París, els dies 1 i 2 d’octubre, un saló adreçat als representants dels treballadors de grans empreses franceses.
A més, la Costa Daurada segueix apostant pel turisme esportiu i la seva presència mediàtica a França, mantenint-se com a Soci Oficial de l’Olympique de Lió femení, amb l’objectiu de fomentar estades esportives i stages de preparació a la destinació.
El pla conjunt de promoció
Aquestes accions de promoció s’emmarquen dins del pla conjunt de promoció turística de la Costa Daurada, signat pels Patronats de Turisme de la Diputació de Tarragona Costa Daurada, Salou, Cambrils, Vila-seca, conjuntament amb les associacions empresarials turístiques englobades dins la Federació Empresarial d’Hostaleria i Turisme de la província de Tarragona (FEHT), -l’entitat que representa el 90% de les places d’allotjament de la demarcació-. Aquesta és una estratègia que busca aplicar els recursos obtinguts provinents de l’impost a les pernoctacions en establiments reglats per impulsar la comercialització i promoció dels productes i els serveis turístics del territori; així com per dinamitzar i reforçar el coneixement de la destinació.
- Bona imatge del Nàstic, però derrota en l’estrena de Cristóbal Parralo (3-2)
- El TGN Bàsquet de Lliga Femenina 2 cau víctima d’un sorprenent Siroko Gijón (61-74)
- L’Ibersol CBT allarga la ratxa a la pista de l’Alfindén (55-92) i suma la cinquena victòria seguida
- Erik López nominat als premis de la plataforma estatunidenca de streaming Night Flight
- Luís Piedrahita al Palau Firal i de Congressos de Tarragona

