La Diputació de Tarragona ha reclamat formalment a l’Estat que inverteixi a l’AP-7 i en especial, al tram entre Salou i Ulldecona.

A través d’una Declaració Institucional validada per tots els portaveus, el ple de l’ens supramunicipal ha fet seva l’exigència de millores i inversions en una infraestructura viària ‘estratègica’ pel territori.

La presidenta de la Diputació, Noemí Llauradó, s’ha encarregat de donar lectura a l’acord que es farà arribar al Ministeri de Transports i també a la Generalitat.

En la Declaració es recorda que el dèficit que pateix l’autopista afecta la seguretat dels ciutadans i es fa èmfasi a la gran quantitat d’accidents greus que es registren en el tram sud.

La situació, segons la Diputació de Tarragona, ‘es veu agreujada’ per la falta d’efectivitat de l’oferta ferroviària que fa que molta gent opti per desplaçar-se en cotxe.

S’indica que el ‘deteriorament del ferm, i la falta d’àrees de servei i de descans’ compliquen la seguretat a l’autopista.

La Diputació denuncia la que considera ‘manca de planificació i inversió de l’estat davant d’una ‘reclamació històrica del territori’.

Considera que ‘és imprescindible una resposta institucional al col.lapse registrat i insta al govern de l’estat a executar les inversions necessàries per millorar les condicions de la via.