La incidència estimada de la grip es manté per sobre del nivell moderat de transmissió i se situa en 248 casos per 100.000 habitants, segons les últimes dades del Sistema d’Informació per a la Vigilància d’Infeccions a Catalunya,
corresponents a la setmana del 29 de desembre al 4 de gener i actualitzades aquest dimarts.
En la setmana anterior, els casos havien baixat de 546 a 236; un descens marcat després d’arribar al pic de contagis, que es va situar en una taxa de 759, a les portes de les festes de Nadal. El pic es va assolir amb una incidència molt superior a la d’anys anteriors i també de forma avançada en el calendari, a mitjans de desembre.

Els casos diagnosticats han passat de 169 a 139 per 100.000 habitants. La taxa més elevada de diagnòstics continua sent entre els infants menors de 4 anys, però tant en aquest grup d’edat com en la mainada d’entre 5 i 14 anys els casos baixen de forma accentuada. També s’han reduït, si bé més lleugerament, entre les persones de 15 i 44 anys i, en canvi, han repuntat en els adults més grans.
Els ingressos de pacients amb mostra positiva per grip baixen. Hi ha 88 persones ingressades en llits convencionals.
La setmana passada, n’hi havia 110.
A l’UCI, hi ha 9 pacients (14 la setmana anterior).
La cobertura vacunal davant de la grip és del 67% per als majors de 80 anys i del 54% per a les persones entre 70 i 79 anys. En els infants entre 6 i 59 mesos, la cobertura de la grip és del 42%.