La Guàrdia Urbana de Tarragona està immersa en una campanya de protecció dels vianants i de control i vigilància de les distraccions al volant, en col·laboració amb el Servei Català de Trànsit (SCT), del 6 al 12 d’abril.

Amb aquesta iniciativa es pretenen reduir les distraccions en la conducció, sobretot les motivades per a l’ús dels dispositius mòbils, pantalles o auriculars connectats a aparells receptors o reproductors de so i també vetllar perquè els conductors respectin les indicacions dels semàfors, entre altres.

Els objectius són reduir l’accidentalitat, i concretament els atropellaments, prevenir les conductes de risc i conscienciar a la ciutadania de l’impacte que tenen les distraccions al volant. Per reforçar aquesta tasca preventiva, la policia tarragonina està realitzant controls en diferents punts de la ciutat, tant amb agents uniformats com de paisà.

L’any passat també es va fer aquesta campanya i en una setmana es van posar 54 denúncies, de les quals 16 van ser per no fer cas de les indicacions del semàfor; 5 per circular amb un vehicle utilitzant pantalles visuals incompatibles amb l’atenció permanent a la conducció, 19 per fer servir aparells de telefonia mòbil o qualsevol altre sistema de comunicació que requereixi la intervenció manual del conductor i 14 denúncies per utilitzar el telèfon mòbil subjectant-lo amb la mà o entre el casc i el cap, manipular navegadors o altres dispositius electrònics, o portar mecanismes de detecció de radars o cinemòmetres.

La Guàrdia Urbana recorda que una distracció de només uns segons pot tenir conseqüències irreversibles i fa una crida a la responsabilitat de tots els conductors per garantir una mobilitat segura a la ciutat.