L’Índex de Preus de Consum (IPC) ha baixat més d’un punt al juny a Catalunya i s’ha situat en l’1,9% en comparació amb el mateix mes de l’any passat. Es tracta de la variació interanual més baixa des del març del 2021, és a dir, dels últims dos anys, i suposa que l’indicador encadeni dos mesos consecutius de baixada.
Els aliments també han continuat moderant-se, però encara són un 10% més cars que fa un any. La inflació subjacent, que no té en compte aliments no elaborats i l’energia, ha baixat fins al 5,9%, dues dècimes menys. En comparació amb el mes de maig, però, els preus han pujat un 0,6%.
Les dades de Catalunya han coincidit amb les de l’Estat, on l’IPC també ha situat la variació interanual en l’1,9% i la mensual en el 0,6%.
Més notícies:
- Fuegos Artificiales Josman: un bocí de Galícia al cel de Tarragona
- Una recerca sobre el setge i la defensa del Port durant la Guerra Civil guanya l’XI Premi d’Investigació Port Tarragona
- L’edifici del Mercat Central obrirà diumenge coincidint amb la sortida d’etapa del Tour
- Promoure la igualtat a través del ciclisme
- Els valencians d’Alto Palancia fan esclatar el cel tarragoní amb els seus ‘camuros’

