La manifestació convocada per les plataformes d’usuaris del tren serà el proper 7 de febrer a la tarda a Barcelona. La convocatòria busca denunciar la situació «crítica» del transport ferroviari a Catalunya i reclamar un servei públic «digne, segur i eficient».
Les entitats defensen que el transport públic és un servei essencial per a l’estat del benestar. Apunten que del seu bon funcionament depenen la cohesió territorial, la qualitat de vida de treballadors i estudiants o la competitivitat de les empreses. Segons les entitats convocants, els serveis de Rodalies, Avant i Mitjana Distància acumulen retards, saturació, manca de material i problemes de seguretat, afectant diàriament milers d’usuaris arreu del país.
La crisi actual de Rodalies, asseguren, no és nova. Atribueixen aquesta situació a anys de desinversió en infraestructures i a una mala governança del sistema per part d’Adif, Renfe i els respectius governs.
La manifestació tindrà lloc el dissabte 7 de febrer a les 5 de la tarda. El recorregut s’iniciarà a l’Estació de França i finalitzarà a la plaça Sant Jaume de Barcelona. Les entitats han anunciat que estan en converses amb organitzacions molt diverses per aconseguir un suport ampli de la societat civil.
- L’atur baixa a la demarcació de Tarragona en l’últim trimestre del 2025 i es queda en el 10%
- Usuaris farts del caos de Rodalies opten per l’AVE: “No me’n fio, necessito anar a Barcelona”
- La manifestació convocada per les plataformes d’usuaris del tren serà el 7 de febrer a la tarda a Barcelona
- El CRAI del Campus Catalunya acull la mostra fotogràfica “Una travessia d’humanitat” de Mercè Mayench
- El Nàstic continua treballant per fer un o dos fitxatges més en aquest mercat
