La manifestació convocada per les plataformes d’usuaris del tren serà el proper 7 de febrer a la tarda a Barcelona. La convocatòria busca denunciar la situació «crítica» del transport ferroviari a Catalunya i reclamar un servei públic «digne, segur i eficient».
Les entitats defensen que el transport públic és un servei essencial per a l’estat del benestar. Apunten que del seu bon funcionament depenen la cohesió territorial, la qualitat de vida de treballadors i estudiants o la competitivitat de les empreses. Segons les entitats convocants, els serveis de Rodalies, Avant i Mitjana Distància acumulen retards, saturació, manca de material i problemes de seguretat, afectant diàriament milers d’usuaris arreu del país.
La crisi actual de Rodalies, asseguren, no és nova. Atribueixen aquesta situació a anys de desinversió en infraestructures i a una mala governança del sistema per part d’Adif, Renfe i els respectius governs.
La manifestació tindrà lloc el dissabte 7 de febrer a les 5 de la tarda. El recorregut s’iniciarà a l’Estació de França i finalitzarà a la plaça Sant Jaume de Barcelona. Les entitats han anunciat que estan en converses amb organitzacions molt diverses per aconseguir un suport ampli de la societat civil.
- Mèdol reivindica l’Espai Urbà com a lloc de creació amb el cicle ‘No disculpin les molèsties’
- Els transportistes reclamen una xarxa viària digna cinc anys després de l’alliberament dels peatges
- Sánchez diu que “ningú ha aportat proves” que diguin que el Marroc va “dissenyar o executar” l’entrada massiva a Ceuta
- La Cooperativa Obrera espera la llicència per arranjar la façana i acabar amb les filtracions d’aigua
- Nova campanya de control de l’ús del cinturó, els sistemes de retenció infantil i el casc
