Pla mitjà del corredor ferroviari de Tarragona, amb un tren de mercaderies

La intenció és aconseguir un traçat ferroviari òptim al seu pas per l’àrea de Tarragona. En una nova comunicació amb
el Defensor del Pueblo, l’entitat ha volgut deixar clar que les previsions d’ADIF per a
les pròximes dècades, que expliciten que el nombre de combois de mercaderies
creixerà dels 236 actuals als 395 de cara al 2030, són més que discutibles.
La plataforma lamenta que les dades fan referència al nombre de trens
i en cap cas detallen la mida
d’aquests combois, els vagons que tindran o la capacitat total de càrrega.
‘Mercaderies per l’Interior’ també ha recordat al Defensor que els treballs del tercer
carril al recorregut actual s’estan duent a terme sense l’aval d’un estudi sobre
l’impacte ambiental de l’actuació, i sense cap previsió a dècades vista sobre els
possibles efectes del canvi climàtic.
També lamenten que un altre estudi fonamental, el de l’impacte de l’augment de trens i de vibracions
sobre l’Amfiteatre romà, arribarà tard.
La plataforma insisteix en la necessitat d’apostar per un traçat alternatiu que desviï
els trens de mercaderies lluny dels nuclis poblats de la Costa Daurada.