La URV acull més de 2.100 estudiants internacionals aquest curs. Prop de 450 estudien a la Universitat a través d’un programa de mobilitat i superen per primera vegada el nivell d’abans de la pandèmia.

El curs passat, els estudiants de la URV que van fer una mobilitat en una altra universitat (617) van superar de llarg els 470 previstos per al curs que va irrompre la pandèmia (2019-20) i aquest any s’ha estabilitzat en 562. Però les xifres d’estudiants que vénen a la URV a fer una estada a través d’un programa de mobilitat no s’havien recuperat fins al curs actual. D’aquesta manera, tot i que les dades encara no estan tancades, ja són 449 els que han arribat a la URV aquest 2022-23, ja per sobre dels 391 del curs 2019-20.

No obstant això, aquests no són els únics estudiants internacionals que cursen algun dels estudis de la URV. Als campus de la Universitat, hi ha un total de 2.123 estudiants que aquest curs provenen de 106 països diferents. La majoria, el 45%, són estudiants de doctorat, el 30 % ho són de màster, i el 8% estan cursant un grau. Aquestes xifres també són superiors al curs passat, quan estudiaven a la URV 2.052 nois i noies de 102 nacionalitats diferents.

joves ballant a la urv 2

Precisament aquests darrers dies han arribat els estudiants que fan l’estada d’estudis a la URV durant el segon quadrimestre en el marc dels programes de mobilitat, com l’Erasmus+ o MOU. Com ja és habitual, per donar la benvinguda institucional als estudiants nouvinguts, del 15 al 17 de febrer s’han celebrat a la Universitat els “Welcome Days”.

En aquestes jornades, organitzades pel Centre Internacional i el Servei Lingüístic, s’han donat a conèixer els diferents serveis que ofereix la Universitat, se’ls ha ofert una mostra de la cultura catalana i aquest divendres visitaran els diferents campus universitaris.

Més notícies: