La URV ha creat una caixa d’eines per treballar la perspectiva de gènere a la docència. Els recursos són el resultat del projecte d’innovació GEN-CREA per a l’aprenentatge en prevenció i sensibilització enfront de la violència de gènere.
El projecte aborda el disseny curricular i l’avaluació, els entorns d’aprenentatge o el clima a l’aula són aspectes que s’han de tenir en compte en la docència universitària. També incorpora la mirada de la perspectiva de gènere permet identificar diferències, biaixos i altres situacions de desigualtat entre homes i dones que sovint no s’aprecien.
“GEN-CREA: Co-creació per a l’aprenentatge en prevenció i sensibilització enfront de la violència de gènere”, és un projecte d’innovació docent finançat per l’Agència de Gestió d’Ajuts Universitaris a través dels ajuts per a projectes d’innovació per a la millora de la qualitat docent en matèria de violència de gènere.
Aquesta caixa d’eines ja s’ha implementat com a prova pilot en les formacions inicials i d’aprofundiment docent al nou professorat lector. El projecte és una sinergia entre la Unitat d’Igualtat, l’Institut de Ciències de l’Educació, el Servei de Recursos Educatius i el Vicerectorat de Política Acadèmica i Qualitat de la URV. Els recursos es troben a la seva pàgina web amb la idea de fer extensiu el seu ús.
- L’espectacle: Maleta, Calamarsito i jo, a Vilaplana amb Rachel Love
- Gustavo Puma: “Esperem que no hi hagi una tercera Guerra Mundial”
- Viñuales i el conseller Mario Soler participen a la Marató de Donació de Sang i fan una crida a la solidaritat ciutadana
- Junts demana consens “en el món local i amb el sector” per la taxa turística
- Un investigador de la URV dissenya un sistema basat en un pèndol per extreure energia de corrents marins
