La xarxa de sensors de substàncies químiques estarà del tot instal·lada a principis d’any. Els treballs avancen amb lentitud per la complexitat dels tràmits però en pocs mesos ja es podran començar a connectar amb el centre de coordinació operativa.
Els 575 sensors de detecció de components tòxics se segueixen instal·lant tant al polígon químic nord com al sud. Els dispositius detectaran, en un abast de 46,5 quilòmetres, possibles fuites de vuit components químics diferents. El pressupost és d’uns 2 MEUR.
La delegada del Govern a Tarragona, Lucía López Cerdán, ha explicat a Tarragona Ràdio que es tracta d’un procediment molt complex perquè s’han de demanar permisos i fer tràmits amb administracions molt diverses, amb organismes i amb empreses. Destaca que, un cop tots instal·lats, s’hauran de provar correctament i connectar-los amb el CECAT.
Es tracta d’una de les millores que es va decidir implementar després del greu accident d’IQOXE, a banda de recuperar la pròpia gestió territorialitzada de les emergències químiques o els avisos al telèfon mòbil. El dimecres 4 de desembre hi haurà un nou simulacre al polígon químic nord. Aquest divendres, en roda de premsa, en donarà tots els detalls la consellera d’Interior, Núria Parlon.
- Reactivada la recerca de dues persones que haurien caigut al riu Foix a Cubelles
- La Guàrdia Urbana identifica i sanciona la persona que va llençar la brossa des d’un balcó al Pere Martell
- Els Bombers atenen 79 avisos per les pluges durant la nit i el 112 acumula 1.727 en el conjunt de l’episodi
- El temporal deixa dos desapareguts i més d’un miler d’avisos als Bombers i al 112
- Protecció Civil enviarà un missatge d’alerta a tots els mòbils per l’empitjorament de les previsions de pluja