Els més menuts han pres el protagonisme de la festa a La Baixadeta, un dels actes més esperats del calendari de Santa Tecla, que ha omplert de festa els carrers de la Part Alta.
El lleonet, l’Aligueta, la Mulasseta, la Cucafereta i els Gegants Moros Petits han desfilat des del pla de la Seu fins la plaça de la Font, deixant plens de gom a gom la plaça de les Cols i el carrer Major, al ritme de l’Amparito Roca.
La Baixadeta ha tingut també el seu caire reivindicatiu. Per exemple, l’Aligueta duia un cubell d’aigua freda al cap, en relació a les accions relacionades amb la causa de l’ELA i, al pit, portava un rètol on es podia llegir “esteus tots nominats”. També la Mulasseta ha estat reivindicativa, amb un rètol reclamant el “Cèsar August en català” en referència a la sentència del TSJC.
A banda dels joves portadors de les bèsties del Seguici, altres nens i nenes de la ciutat han pogut portar els elements durant el recorregut.
Aquest divendres serà el torn de la Santa Tecla Petita. La cercavila del Seguici Petit sortirà de la plaça de la Font a les set de la tarda. També la podreu seguir en directe per Tarragona Ràdio.