Els tarragonins donaran aquest diumenge el tret de sortida oficial a la Setmana Santa amb la tradicional benedicció de les palmes i els palmons. Diumenge de Rams omplirà de gent les places més properes als temples de la ciutat, però sobretot, als voltants de la Catedral i al carrer de les Coques. Famílies amb nens i nenes amb palmes, palmons i rams de llorer i olivera seran els protagonistes de la jornada. Enguany, les floristeries tarragonines han alertat del creixent intrusisme en la venda de palmes i palmons. Aquests establiments es queixen de la proliferació de parades que ofereixen aquests productes al carrer a preus més baixos. Es queixen, especialment, que marxants del mercat ambulant de la Rambla Nova hagin aprofitat aquests dies per vendre, també, palmes i palmons. Pels floristes es tracta d’una competència deslleial. La tradició va a la baixa i cada cop es compren menys palmes i palmons, tot i que darrerament s’ha detectat un fenomen curiós: alguns turistes n’adquireixen com a objecte de record. Els preus oscil·len dels tres euros, els anomenats de solapa, fins els 20 euros els més elaborats. Tot i perdre pistonada en els darrers anys, aquest diumenge moltes famílies tarragonines beneiran les palmes i els palmons donant protagonisme als més menuts de la casa.