La cambra de comerç de Tarragona planteja la privatització de l’Estació del camp. Aquest dimarts s’acompleix el quart aniversari de l’Estació i, des de la cambra de comerç, es considera que encara existeixen moltes mancances. L’aparcament, el servei de taxi o l’explotació comercial són serveis que es podrien millorar.El president de la cambra, Albert Abelló, considera que hi ha una manca d’interès i voluntat de l’administració per fer-ho. Demana per això que passi a mans d’un ens integrat per les administracions central, catalana i local i per entitats econòmiques. Un mètode similar al que es reclama pel sistema aeroportuari.L’alcalde de Tarragona no troba malament la proposta. Josep Fèlix Ballesteros considera que és raonable que es plantegi un sistema d’intervenció privada en la gestió de l’Estació de l’AVE.El president del consell comarcal del tarragonès i alcalde de la Secuita, Eudald Roca, diu que la idea de la cambra no és descabellada però es mostra cautelós. Considera que quatre anys després de la inauguració de les instal·lacions s’ha notat una millora de les freqüències del servei de tren però no s’ha posat en valor aquestes instal·lacions ferroviàries.L’estudi de la Cambra i el Consell Comarcal del Tarragonès conclou que quatre anys després de la inauguració de les instal.lacions s’ha notat una millora de les freqüències del servei de tren però no s’ha posat en valor aquestes instal·lacions ferroviàries.S’han analitzat les característiques dels viatgers que utilitzen l’Estació de l’AVE.Per l’Estació del camp de Tarragona passen cada any uns 450 mil viatgers i la majoria, un 80%, van o tornen de Madrid.La cambra de comerç de Tarragona i el Consell comarcal del Tarragonès han elaborat un estudi sobre el grau de satisfacció i el perfil dels usuaris de les instal.lacions coincidint amb la celebració del seu quart aniversari.Es tracta d’un dels quatre únics estudis sobre estacions de l’AVE que existeixen a l’estat.S’han analitzat les característiques dels viatgers i s’arriba a la conclusió que un 60%, tenen una motivació professional i laboral per fer-ho.El perfil és el d’una persona d’un elevat nivell de formació, d’entre 35 i 60 anys i que desenvolupa treballs qualificats i de responsabilitat.A més, l’Estació del Camp manté les puntes d’usuaris a l’estiu quan a la resta d’instal·lacions es registra una davallada d’usuaris.La majoria de passatgers es mostren satisfets amb els serveis que dóna l’Estació però suspenen l’aparcament i lamenten l’aïllament de la mateixa.