Aquest dimecres han fet balanç dels sis primers mesos en matèria d’internacionalització.
En tot el que portem d’any, la Cambra ha realitzat 7 missions comercials a Àfrica i Àsia. En total, han portat un conjunt de 75 empreses als països africans i han fet prop de 1250 reunions de treball.
Un dels objectius principals és apropar-se l’Àfrica de l’est. El responsable d’internacionalització de la Cambra, Roberto Barros, creu que aquesta zona té mercats molt forts però les empreses espanyoles no hi tenen massa presència. D’aquesta manera, Barros explica que als empresaris els resulta més fàcil invertir en països més propers però insisteix en explotar els mercats Africans de l’est.
A la trobada, també s’ha presentat la Guia de l’Exportador 2016. Es tracta d’una eina d’informació de mercat per aquelles empreses que es volen acostar als mercats africans.
Com a novetat, inclou un nou servei d’acompanyament a la destinació de professionals establerts en els països africans.
El president de la Cambra de Tarragona, Andreu Suriol, explica que la guia pretén potenciar les relacions de comerç exterior a totes les empreses del mercat.
Per cert, es farà una Cimera a favor del Corredor Mediterrani. Serà el proper 19 de juliol a les 18h de la tarda. Hi participaran les Cambres de Barcelona, València, Espanya i Múrcia.