El port de Tarragona tancarà l’exercici 2020 amb un 20% menys de tràfic respecte al 2019, quan va moure 33,3 milions de tones. En una entrevista amb l’ACN, el president Josep Maria Cruset avança que si no es té en compte la “gran reducció” del tràfic de carbó o la menor importació de cereals, la disminució atribuïble a la COVID-19 ronda el 15%.

Malgrat la crisi, el port manté el calendari de projectes cabdals com la ZAL i la intermodal de Guadalajara. A més, obre noves connexions, com la ruta que començarà a transportar camions de mercaderies entre Turquia i Catalunya, a bord d’un vaixell, d’aquí a poques setmanes.

Josep Maria Cruset apunta que havien previst davallades del 30%, però que “el dinamisme econòmic i el múscul del territori i el port han anat trencant la tendència”.

Durant el 2020 el port ha constatat un comportament positiu en el tràfic de carburants i líquids vinculats al sector petroquímic perquè, en temps de preus baixos, les empreses han optat per guardar amb la intenció de vendre a un millor preu més endavant. Cruset assenyala que, dins d’un escenari de reducció, els tràfics estructurals del port han tingut un comportament “prou interessant”.

El president del Port creu que aquest any nou portarà nous mercats i oportunitats.

Per la seva banda, Cruset destaca que continuen en marxa les obres de remodelació de l’antiga seu de l’Autoritat Portuària. A més, durant el primer trimestre tornarà a estar operatiu el Museu del Port, on s’ha fet una inversió de més d’1 MEUR.