Es dispara el nombre d’operacions de vasectomia a Tarragona a causa de la crisi. En pocs anys s’ha duplicat el nombre d’intervencions d’esterilitat que es fan als centres tarragonins. Ã?s el cas de l’hospital de Santa Tecla, on en els últims anys han vist com la demanada ha crescut pràcticament duplicant-se. Abans s’operaven generalment les famílies que tenien dos o tres fills. Aquesta tendència, s’ha capgirat en els últims anys, arran de la crisi. Ara es troben a la consulta que els sol·licitants que es volen esterilitzar a través de vasectomia tenen tant sols un fill. Destaquen que també hi ha parelles que tot i no tenir cap fill, decideixen sotmetre’s a l’operació. Es tracta d’una intervenció molt simple, del grup de les programades. Es fa a través de la Seguretat Social, dura una mitja hora i es practica amb anestesia local. N’ha parlat al programa de Salut de Tarragona Ràdio el metge uròleg de la Xarxa, Jaume Benages. El director de l’hospital de Santa Tecla, el doctor Xavier Oliach, diu que s’insisteix molt als pacients perquè estiguin plenament convençuts que es volen operar. Els recorden que més enllà dels 8 anys, un cop feta la intervenció, ja no es pot garantir que sigui reversible. A la xarxa de Santa Tecla es fan unes 8 intervencions d’aquest tipus de mitjana al cap del dia.