La Federació Empresarial d’Auto-Transport de Tarragona manté les tres marxes lentes de camions convocades per aquest dimecres, a les quatre de la tarda, contra els desviaments obligatoris de l’N-340 i l’N-240 cap a l’autopista.
L’acció coincidirà amb l’operació sortida del pont de la Puríssima. A Tarragona, els vehicles sortiran del polígon Riu Clar, aniran per l’A-7 i l’N-340 fins a l’accés de l’autopista a Altafulla. Tornaran a la ciutat per l’AP-7.
A les Terres de l’Ebre, els camioners sortiran de l’Aldea, aniran fins a Alcanar i tornaran per l’N-340. Al Penedès, els vehicles sortiran de Bellvei cap al Vendrell, pujaran cap a l’Arboç i tornaran al punt de partida per l’N-340.
El director de la FEAT, Josep Lluís Aymat ha explicat al Matí de Tarragona Ràdio que se senten decebuts amb la Generalitat perquè després de desconvocar les marxes del 31 d’octubre encara esperen a que les promeses de negociació es compleixin.
Des del 15 de novembre passat els vehicles pesants ja poden accedir als punts de càrrega i descàrrega pels accessos més propers en el sentit de la marxa.
Segons la FEAT, per accedir a les bases de les empreses i per fer descansos o repostar s’ha d’agafar l’entrada més pròxima a l’autopista sense tenir en compte el sentit de la marxa del camió, un fet que obliga a fer més quilòmetres.
A més, la FEAT continua reclamant la gratuïtat del peatge per als trànsits obligats per l’autopista i, en el pitjor dels casos, una compensació mínima del 75%.
El subdelegat del Govern Central a Tarragona, Joan Sabaté ha explicat al Matí de Tarragona Ràdio que entén les reclamacions de la FEAT però assegura que aquesta negociació li pertany a la Generalitat.
També vol una resolució per als transports especials per tal que puguin continuar amb l’operativa actual, eliminar l’obligació de fer entrades i sortides no necessàries per poder ser bonificat, adequar accessos, rotondes i colls d’ampolla, i resoldre la “insuficient capacitat” de les àrees de l’autopista.