La FEAT rebutja l’aposta del conseller d’Interior, Jordi Jané, de prohibir la circulació de camions per l’N-340 al seu pas per les Terres de l’Ebre com a mesura “provisional” per reduir la sinistralitat.
El director de l’entitat, Josep Lluís Aymat, ha recordat que “el problema no és el trànsit que passa per l’N-340”, sinó que la via “ha esdevingut obsoleta”.
En tot cas, Aymat ha dit que la mesura, “absolutament excepcional”, hauria de “venir acompanyada d’una alternativa amb les mateixes condicions d’ús” per als transportistes, és a dir, la gratuïtat de l’autopista.
Parla de fer un “esforç pressupostari” per part de “les administracions que no han fet els deures” i aconseguir que els trams d’autopista al territori siguin lliures de peatge “mentre no s’arbitra una solució a llarg termini”.
D’altra banda, Aymat ha dit que no entén per què la Generalitat no s’ha alineat amb el moviment veïnal i els alcaldes de les Terres de l’Ebre demanant l’alliberament de peatges a l’AP-7.
Els alcaldes de les Terres de l’Ebre, els del Pacte de Berà i la FEAT han convocat una manifestació el 19 de març amb talls simultanis a l’N-340 al Perelló (Baix Ebre) i al Vendrell (Baix Penedès) i marxes lentes per l’AP-7.
A la protesta també s’hi ha sumat el moviment veïnal de les Terres de l’Ebre que fa 20 setmanes que programa talls de trànsit en aquesta via.


