La Federació d’Unions de Botiguers posa en marxa aquest divendres un esplai itinerant que durant les festes de Nadal recorrerà els principals eixos comercials de la ciutat. Amb aquesta iniciativa, que es desenvolupa per primer cop, es vol afavorir l’activitat comercial, permetent que els nens juguin, mentre els pares compren. L’esplai de la Federació de botiguers ocupa 200 metres quadrats i incorpora quatre carpes i un camió amb un escenari, on al migdia i a la tarda es faran espectacles, i també projeccions de pel·lícules. En les carpes es faran tallers de medi ambient, de seguretat vial i de primers auxilis. A més hi haurà un patge que recollirà les cartes dels Reis Mags i el Maginet que recollirà joguines per la Creu Roja. Lluís Sanz, gerent de la FUBT diu que portaran l’esplai per tota la ciutat amb la voluntat de dinamitzar el comerç. L’esplai s’inaugurarà divendres a la plaça de la Font. Dissabte estarà a Cronista Sessè i la vigília de Nadal a la Rambla Nova. També passarà per Sant Pere i Sant Pau, la Vall de l’Arrabassada i Torreforta, entre d’altres llocs del centre de la ciutat. Funcionarà fins la vigília de Reis i cada dia s’hi faran les mateixes activitats, totes elles gratuïtes. L’esplai de la FUBT compta amb un pressupost de 30 mil euros. Hi col·laboren les àrees de promoció econòmica i medi ambient de l’Ajuntament i també empreses com Bayer i Coca-cola.
