La Generalitat deu als farmacèutics tarragonins 33 milions d’euros en concepte de factures de medicaments no cobrats. S’hi hauran d’afegir els 11 milions que corresponen al mes de febrer.El retard en el pagament acumula ja 120 dies i els professionals de les oficines es reuniran aquest divendres al migdia per decidir mesures de pressió.Es plantegen tornar a fer un tancament patronal però també reclamar per via judicial els interessos de demora que s’acumulen des de l’octubre.El president del Col.legi de Farmacèutics de Tarragona, Joaquim Nolla, ha explicat a una entrevista a Tarragona Ràdio que en poc temps hi pot haver desproveïment d’alguns medicaments.Nolla diu que hi ha 327 farmàcies al territori. Algunes depenen al 90% de l’ingrés de CatSalut i altres entre el 70 i el 80%.El president dels farmacèutics tarragonins assegura que la situació és insostenible.Les oficines de farmàcia de Tarragona es trobaran aquest divendres per decidir quines mesures de pressió porten a terme. Es pretén que la decisió sigui unitària a tot Catalunya però les votacions es faran per territoris.Es podran fer de manera presencial a la reunió convocada a Tarragona o bé, per internet.