La generalitat ha tornat a activar avui el Plaseqta per les inundacions al Polígon Químic Sud de Tarragona. La Direcció general d’Emergències ha activat la fase d’alerta en categoria 1 del Pla a les 12 i 5 minuts i ho ha fet com a mesura preventiva davant la possibilitat que alguna indústria de la zona pugui tenir algun problema derivat de l’aigua.Aquesta és la segona vegada que s’activa el Plaseqta en menys de 12 hores. Ahir es va activar l’alerta del pla d’Emergència Exterior del Sector Químic de Tarragona, per una fuita d’oxigen a l’empresa BASF. Vint-i-vuit minuts després es va desactivar.La fuita es va registrar quan l’empresa Carburos Messer estava subministrant oxigen a l’empresa BASF. Una excavadora va trencar la canonada i es va alliberar una petita quantitat d’oxigen a l’atmosfera.La Generalitat i l’AEQT treballen de manera coordinada per evitar nous incidents a causa de les inundacions al Polígon Sud. Núria Segú, delegada del govern de la generalitat a Tarragona.S’ha tancat la bocana del Port i s’han instal·lat barreres de protecció al Pantalà de Repsol per evitar que hi hagi nous vessaments al mar.Es manté activat el CAMCAT, el Pla contra la contaminació marina, a causa de la taca d’hidrocarburs que ha arribat a la sorra de la platja de la Pineda. Un segon focus del vessament es troba mar endins a la zona de Cambrils.La companyia REPSOL nega que sigui l’origen d’un vessament d’aquestes dimensions. Ho explica el cap de relacions externes, Josep Bertran.Les instal·lacions de l’empresa REPSOL al polígon sud continuen fora de servei des d’ahir per les inundacions a la zona.Una altra de les empreses aturades és BASF. Fonts de la companyia reconeixen que les pèrdues seran milionàries tot i que encara No s’han pogut comptabilitzar.Des de la mateixa empresa s’ha explicat que hi treballen dos-cents dels 800 treballadors de la plantilla. Bàsicament són directius i personal de seguretat i neteja.

Redacció Tarragona Ràdio