Els danys en el dispositiu faran necessari portar-la a terra per la seva reparació. Segons fonts de la companyia les tasques es podrien allargar un mes i mig. Mentrestant, els petrolers i altres vaixells podran utilitzar el pantalà o, moll de pilons, per fer la càrrega i descàrrega, excepte aquells de més envergadura, que superin les 100.000 tones de pes mort, que s’hauran de desviar a altres ports. A la monoboia, situada a uns tres quilòmetres de la costa, hi descarregaven els petrolers de fins a 325.000 tones de pes mort. Ho ha explicat el cap de comunicació externa de Repsol YPF, Josep Bertran. Ara mateix, segons fonts de l’Autoritat Portuària, no hi ha cap petroler esperant al port. Mentrestant, l’empresa contractada pels pescadors per avaluar els danys provocats pel vessament ja analitzen les primeres mostres recollides dissabte. La companyia d’auditors va enviar a Tarragona a tres enginyers que també havien treballat en el cas del Prestige. El president de la Confraria de Pescadors, Esteve Ortiz, ha explicat a Tarragona Ràdio que els productes emprats per contenir les taques de cru afectaran al fons marí i la cria de peix. Recordem que la Generalitat ha obert un expedient informatiu per aclarir els fet, i també Marina Mercant, que ja va anunciar que el cas podria derivar en una sanció de fins a 600 mil euros a la companyia Repsol.