L’Ajuntament de Tarragona presentarà la Part Alta a la quarta convocatòria de la llei de barris. La decisió s’ha pres després de fer un diagnòstic dels dos barris que es postulaven per entrar al concurs: el casc antic i Sant Salvador. Tots dos han obtingut prou punts per presentar-s’hi, però segons la llei només hi pot concórrer un. S’ha escollit la Part Alta perquè ha obtingut més puntuació. Concretament té 41 punts, 10 més que San Salvador. Aquesta diferència ve determinada sobretot per qüestions urbanístiques, com el mal estat de les cases o la xarxa de clavegueram. San Salvador només ha obtingut més punts en l’apartat de qüestions demogràfiques. La regidora de serveis socials, Maria Lluïsa Expósito, ha remarcat que s’ha pres la decisió de forma totalment objectiva en funció de la puntuació obtinguda per cada barri. L’Ajuntament haurà de presentar el projecte de pla integral de la Part Alta abans del 19 d’abril, que és quan acaba el termini. La redacció del projecte s’encarregarà a una empresa externa. La regidora de serveis socials ha destacat que serà una feina complicada, perquè, a diferència de Camp Clar, no existeixen projectes previs, que serveixin de base. La Generalitat determinarà a la tardor si el projecte de la Part Alta és acceptat o no. Expósito ha remarcat l’esforç econòmic que haurà de fer l’Ajuntament. També ha dit que les opcions de la Part Alta dependran de les característiques dels barris amb què hagi de competir. Els veïns de Sant Salvador i la Part Alta desconeixien la decisió final de l’Ajuntament de Tarragona de presentar el nucli antic a la quarta convocatòria de la llei de barris de la Generalitat. El president de l’Associació de Veïns de la Part Alta, Francesc Díez, s’ha mostrat gratament sorprès davant l’anunci tot i que les primeres valoracions també han estat de suport al barri de Sant Salvador. Díez ha demanat a l’equip de govern que destini diners a millorar el barri de Sant Salvador i ha lamentat que la convocatòria de la llei de barris només permeti un projecte. Des de l’Associació de Veïns de Sant Salvador, el seu vicepresident Manuel Castaño, ha lamentat que el barri no concorri al programa integral d’ajuts. Castaño ha explicat que demanaran informació a l’Ajuntament per saber com s’ha pres la decisió. Els dos responsables de les associacions de veïns han confirmat que de forma urgent celebraran reunions de les respectives juntes per valorar l’anunci.
