El Nàstic rep la Cultural Leonesa dissabte a les 16.00 hores en el debut de José Antonio Gordillo a la banqueta. Ja sense marge, la victòria és necessària per no poder caure al descens
Ja no hi ha marge d’error. El Nàstic comença la seva lliga particular per evitar el descens aquest dissabte a les 16.00 hores davant la Cultural Leonesa en un matx que marcarà el futur més immediat dels tarragonins. L’encontre, com fa un any, suposarà el debut de José Antonio Gordillo a la banqueta amb el repte de repetir la fita del Nàstic de Nano la temporada 2016-2017: guanyar els tres últims encontres i assegurar-se la permanència.
El duel suposarà el punt de partida d’un club que ha patit en els darrers dies la sacsejada esportiva més important del darrer lustre amb el relleu d’entrenador i l’adéu del director esportiu Emilio Viqueira. A més, la plantilla ha despertat la cara menys amable d’una afició que, tot i haver omplert de retrets caps als futbolistes les xarxes socials, tornarà a acudir al Nou Estadi per presentar una de les millors entrades de la temporada i intentar donar un cop de mà a quinze dies pel final del torneig.
Gordillo no considera el matx com una final
«No és una final. Dissabte no es decideix res». Així de contundent s’ha mostrat José Antonio Gordillo, nou entrenador del Nàstic, a la sala de premsa del Nou Estadi aquest divendres quan ha estat qüestionat per la importància del matx. L’andalús, que ha reconegut que «tinc el formigueig del debut, però la plantilla que tenim em dóna molta tranquil·litat i confiança», assegura que durant els primers entrenaments «les sensacions han estat bones, l’equip ha treballat molt bé i amb intensitat. Sortirem a guanyar. Hem de ser protagonistes del partit». Com no podia ser d’una altra manera, Gordillo ha fet una crida a l’entorn per apropar-se dissabte a les 16.00 hores a les graderies grana: «L’afició és fonamental. La conec molt bé de la meva etapa com a jugador. Nosaltres els hem de donar i ells ens han d’ajudar en els moments difícils. Necessitem la seva força».
Per aquest matx, Gordillo no podrà comptar amb el defensa César Arzo i el migcampista Fali, ambdós lesionats. La nota positiva serà el possible retorn a l’eix de la defensa de Julio Pleguezuelo i en la punta d’atac d’Álvaro Vázquez. Tenint en compte que els entrenaments són a porta tancada, que Gordillo debuta a la banqueta i que no ha volgut donar detalls a la roda de premsa d’aquest divendres, preveure un onze inicial és impossible tot i que l’andalús ha deixat clar que té clara l’alineació i que hi haurà algun canvi tot i que voldrà aprofitar la bona feina realitzada prèviament amb Nano.
La Cultural, a encarrilar la salvació
La Cultural Leonesa travessa el millor moment de la temporada. Tot i que la jornada passada va veure com la permanència s’escapava després de deixar-se empatar davant el Lugo, els lleonesos segueixen tenint dos punts d’avantatge respecte als grana i tres respecte al descens. En cas de triomf a Tarragona, l’equip dirigit per Rubén de la Barrera signaria de forma virtual la seva continuïtat a la categoria de plata del futbol estatal. Per intentar-ho aconseguir, l’única baixa assegurada és la del lateral esquerre Ángel Garcia, per sanció. Els defenses Zuiverloon i Viti són dubte després de rebre l’alta mèdica aquesta setmana. Tenint en compte aquestes circumstàncies, un possible onze lleonès seria el format per Palatsí a la porteria, defensa per Carcelén al lateral esquerre, Bastos al lateral dret amb Garcia i González a l’eix central, doble pivot format per Ortiz i Marcos amb Buendía atacant per la dreta, Martínez fent-ho per l’esquerre amb Señé de mitja punta i Rodri com a davanter centre.
Iñaki Vicandi Garrido, l’àrbitre escollit
Iñaki Vicandi Garrido i el seu equip seran els encarregats de dirigir el partit entre el Nàstic i la Cultural Leonesa. Del col·legi basc, aquest àrbitre ja ha xiulat un total de 21 partits aquesta temporada amb un balanç d’onze victòries locals, set empats i tres triomfsper als conjunts visitants. Aquesta campanya ja ha dirigit l’equip tarragoní en una ocasió, amb bon record: la victòria al Carlos Belmonte d’Albacete (0-1).