8è Passacarrers Casteller
La refineria de Repsol, al polígon nord, funciona a ple rendiment des d’aquest dilluns després de l’aturada programada per manteniment. Les plantes de transformació de cru han estat parades durant 50 dies durant els quals s’han substituït els equips obsolets i s’han fet treballs de manteniment. Aquestes aturades es fan de forma periòdica, cada cinc anys, per posar al dia les instal·lacions i millorar-ne la seguretat i l’eficiència. En aquestes tasques de manteniment hi han arribat a treballar un miler de persones en els moments punta, d’una seixantena d’empreses diferents. En total l’empresa hi ha invertit 34 milions d’euros. El cap de relacions externes de Repsol, Josep Bertran, remarca que tot el procés s’ha desenvolupat segons el calendari previst i sense incidències. L’únic problema es va registrar els primers dies de l’aturada de la refineria, quan l’anticicló situat sobre Catalunya va obligar a reprogramar els treballs per evitar problemes de males olors. Les plantes que s’han actualitzat són les de manipulació de cru. El cràker d’etilè, que també forma part de la refineria, ha seguit funcionant.
