La Setmana Santa de Tarragona optarà, a partir de l’any vinent, a ser reconeguda com a festa d’Interès Turístic Nacional a nivell de l’Estat espanyol. L’any 2010, ja va ser declarada Festa d’interès turístic nacional a nivell català per la Generalitat. Les condicions estableixen que han de passar cinc anys des de l’obtenció del títol per poder rebre el reconeixement estatal. Un cop transcorregut aquest temps, l’Agrupació d’Associacions de Setmana Santa haurà de preparar la documentació per tramitar la sol·licitud. D’aquesta manera, la setmana Santa de Tarragona s’equipararia amb la d’altres ciutats que ja ostenten el reconeixement com Cartagena, Múrcia, Leon o Sevilla.El president de l’Agrupació d’Associacions de Setmana Santa, Joaquim julià, destaca que el reconeixement estatal permetria incrementar la promoció i la projecció internacional de la festa i de la ciutat. Julià ha afegit que la Trobada Nacional de Confraries que es durà a terme a tarragona l’octubre vinent o el Museu de la Setmana Santa podrien contribuir a agilitar el procés.La processó del Sant Enterrament de Tarragona ja ostenta el títol d’element festiu patrimonial d’interès nacional.Ã?s l’única processó de Catalunya que posseeix aquest reconeixement des de l’any 1999.