La Tartana Catalana i el Carro de Trabuc llueixen en uns Tres Tombs marcats pel bon temps i el sol. Els dos elements, propietat de l’Ajuntament, han sortit després de ser restaurats per Jordi Rovira.

Com és habitual, el dia ha arrencat amb el tradicional esmorzar de benvinguda als participants de la cinquantena de carruatges i les 200 cavalleries.  

El públic s’ha anat congregant al llarg del recorregut, que ha enfilat el carrer Francesc Bastos, per seguir per Ramon i Cajal i fer els tradicionals tombs a la Rambla Nova.

El president del Gremi de Pagesos de Sant Isidre i Sant Llorenç, Raül Font, ha dit que la celebració ha estat tot un èxit. Ha destacat que han vingut a la ciutat carruatges i participants d’arreu. Des d’Amposta, a Gandesa, Martorell, el Palau d’Anglesa, Igualada o municipis de l’Alt i el Baix Camp, el Priorat, també altres de més a la vora, com Constantí, Alcover o Torredembarra. 

Precisament, Fernando Mauri, és un dels participants vinguts de fóra. Ha dit que malgrat que els agrada participar any rere anys, cada vegada costa més mantenir els carruatges i tot els estris que els acompanyen.  

No han faltat a la cita d’aquest diumenge a Tarragona les grans i elegants berlines, amb personatges vestits d’època. Com és tradicional, s’han beneit carruatges i cavalleries al pas per la Rambla, plena de públic.