Tindran lloc a la Sala de Graus de la Facultat de Lletres, al campus Catalunya.
A la trobada es tractaran aspectes relacionats amb la llengua, la literatura, la història i l’art de Romania.
L’objectiu és apropar la realitat del país de l’Europa de l’Est a professors, alumnes i públic en general. Segons els seus organitzadors, els estudis universitaris de llengua i cultura romanesa són molt atractius i, mentre que a Catalunya encara poden fer molt de camí, al país sí que hi ha un gran interès per la cultura i les tradicions catalanes.
Per exemple, un historiador romanès ja va escriure al 1930 un llibre sobre Catalunya, amb motiu de l’exposició universal de l’any anterior. Un dels capítols està dedicat a Tarragona i els seus atractius.
Les jornades s’obriran aquest dilluns a les 11.30h amb una conferència sobre la figura de Marin Sorescu, poeta, dramaturg, crític, traductor i pintor, a càrrec de Sam Abrams. Una hora més tard s’inaugurarà una exposició de fotografies de Lila Terbescu titulada “Paisatges i gent de Romania”.
