El projecte s’anomena GABLE “GAmification for a Better LifE”. Ofereix jocs personalitzats que han de servir per millorar les condicions de vida de les persones amb paràlisi cerebral. Es tracta d’una iniciativa europea que va començar el 2016 i que coordina la Universitat Rovira i Virgili a través del grup de recerca de Robòtica i Visió Intel·ligents.
La plataforma actualitza el treball a les tecnologies emergents del joc, com ara la realitat augmentada i introdueix l’aprenentatge automàtic per proporcionar el nivell de personalització de cada jugador, adaptant el joc a les necessitats dels jugadors modulant el nivell depenent de la resposta. El nou projecte també ofereix mecanismes que permeten als cuidadors controlar adequadament el progrés dels pacients, fent un seguiment de la millora de l’equilibri i la mobilitat del jugador. També busca facilitar les relacions entre pacients amb paràlisi cerebral.
Els jugadors utilitzen una taula d’equilibri i el joc es desenvolupa a través del moviment que hi fan a sobre.
Els investigadors esperen que a final d’aquest any, quan conclou el projecte, ja existeixin prototipus viables.
El següent repte serà estandaritzar els jocs, fer-los comerciables i distribuïbles.