Els sindicats xifren en més d’un 80% el seguiment de la vaga d’ambulàncies que s’ha iniciat aquest dimarts. La Generalitat encara no ha facilitat dades, si bé ha informat que els serveis mínims s’estan complint. Aquests contemplen les urgències, els trasllats entre hospitals i tractament importants com l’hemodiàlisi i la quimioteràpia. En canvi, altres serveis com les visites programades, les altes hospitalàries, els trasllats a centres de dia i les rehabilitacions no s’estan cobrint. Els pacients han hagut d’anular visites o ser traslladats per familiars. La vaga, que es fa a tot Catalunya, s’allargarà fins divendres a la mitjanit. La secretària general de Transports de la UGT, Núria Pelay, diu que es seguiment està sent molt elevat. El responsable dels Plans d’Urgències de la Regió Sanitària de Tarragona, Màrius Mèlic, destaca que les ambulàncies estan cobrint tots els serveis bàsics. UGT, CCOO i USO han convocat aquesta vaga pels efectes que tindran les retallades de salut en el servei d’ambulàncies. Alerten que es tancaran bases operatives i que zones del territori quedaran desateses. El responsable d’ambulàncies de CCOO, Venanci Garcia, diu que les retallades repercutiran en la rapidesa d’atenció. Si no s’arriba a cap acord la vaga esdevindrà indefinida a partir del 26 de juliol.