Tarragona recordarà aquest dimecres 14 de gener el sisè aniversari de l’accident a IQOXE sense cap acte ni veïnal ni sindical programat. La data arriba amb la mirada posada a l’any vinent, quan tindrà lloc el judici per la explosió química més greu que s’ha registrat a casa nostra. Les tres víctimes mortals que hi va haver, una d’elles un veí de Torreforta que era a casa seva, han fet replantejar moltes coses en matèria de seguretat i prevenció.
Així ho pensen els portaveus dels grups municipals del PSC, ERC i Junts per Catalunya. Han coincidit en la primera tertúlia política de Tarragona Ràdio.
La portaveu socialista, Sandra Ramos, diu que l’accident ha fet plantejar moltes coses com la reubicació de l’antiga Universitat Laboral.
La portaveu d’ERC, Maria Roig, pensa que l’explosió ha permès repensar els efectes col·laterals de la química.
El portaveu de Junts, Jordi Sendra, diu que el 14 de gener de 2020 va suposar un punt d’inflexió en matèria de seguretat i prevenció.
