Una avinguda d’algues ha provocat una reducció de potència no programada a la central nuclear Ascó II. Els fets van passar aquest dissabte a la nit, quan les algues van obstruir els canals de captació d’aigua de la planta. Com a mesura de precaució, els responsables de la central van decidir rebaixar la potència al 57%. Un cop resolt el problema, la planta està recuperant la potència i s’espera que recuperi l’activitat normal durant les properes hores. El succés ha estat classificat amb el nivell 0 de l’Escala Internacional de Successos Nuclears,. Això vol dir que no ha tingut cap efecte per la salut, ni el medi ambient.
