Els sindicats veuen amb preocupació l’amenaça de Repsol de congelar la inversió de 1.100 MEUR programada a Tarragona per fer l’ecoplanta i l’electrolitzador més gran de l’estat. Mentre, l’AEQT considera que el gravamen a les energètiques que l’Estat vol mantenir de manera permanent afectarà de manera clara a la competitivitat de les empreses.
La directora de l’Associació Empresarial Química de Tarragona, Maria Mas, ha explicat a Tarragona Ràdio que un increment de la pressió fiscal comporta que les empreses es plantegin mantenir les inversions previstes.
Des dels sindicats, responsable d’acció sindical de CCOO a Tarragona, José Manuel Martin, es mostra indignat i preocupat per la postura d’una empresa que, segons diu, té beneficis multitudinaris i una responsabilitat a nivell energètic.
Jordi Margalef, portaveu estatal del Sindicat de Treballadors, ha demanat més diàleg a ambdues parts per garantir la continuïtat dels projectes i, així, mantenir els llocs de treball.
La setmana passada, el ministre d’Economia, Carlos Cuerpo, va defensar mantenir l’impost a les energètiques.
Les dues formacions que integren l’executiu espanyol ho justifiquen. La diputada al Congrés del PSC per Tarragona, Valle Mellado, diu que el gravamen no posa en perill operativitat de les empreses. El Partit Popular ha alertat sobre la possible pèrdua d’inversions al polígon
petroquímic de Tarragona si es fa permanent l’impost a les energètiques impulsat pel
Govern (PSOE+SUMAR). Segons els populars, aquest impost respon a un acord entre
el PSOE i Sumar, considerant-lo un “favor” necessari per a Pedro Sánchez per
mantenir-se a La Moncloa.
El diputat el Congrés de Sumar-En Comú Podem per Tarragona. Fèlix Alonso, assegura que Repsol fa ‘un xantatge fiscal’ i defensa el manteniment del tribut a les empreses que més ingressen.
L’actual càrrega és vigent fins el 31 de desembre.
Altres notícies:
- L’Ajuntament de Tarragona renova el distintiu per la igualtat de gènere SG City 50-50
- Punts d’hidratació i ampolles d’aigua per minimitzar la calor durant la diada castellera de Sant Magí
- Arriba la XXXVI edició del Festival de Sant Magí de l’Ateneu de Tarragona
- Es reobre la circulació de vehicles i el carril bici del passeig marítim Rafael de Casanova
- El Club de Volei Sant Pere i Sant Pau fa història i llança una campanya de socis sense precedents