L’Agència Catalana de Turisme ha congregat una setantena d’operadors internacionals de divuit mercats especialitzats en turisme gastronòmic i enoturisme en una trobada a La Canonja.

Sota el nom de Tasty Catalonia, durant aquest dimarts mantenen reunions de treball amb empresaris catalans per tal que puguin portar visitants ‘foodies’. És a dir, gent interessada en la gastronomia.

Posteriorment, i fins divendres, els operadors internacionals es dividiran en sis grups i visitaran fins a sis zones del país per tal que puguin conèixer amb detall indrets específics i així oferir-los als seus clients. El director executiu de l’Agència Catalana de Turisme, Patrick Torrent, ha destacat que els turistes gastronòmics gasten, de mitjana, entre un 25% i un 30% més que la resta de visitants. Un turoperador brasiler, Filipe Costa, explica què busca.

Un dels participants internacionals és Filipe Costa, brasiler. “A Brasil venem vins i aquí busco opcions de conèixer experiències” relacionades amb l’enoturisme, ha explicat. En el seu cas però, el principal segment són les visites guiades en ciutats i els vaixells de luxe, però a la seva empresa estan intentant entrar en el món de les experiències gastronòmiques. La zona que ell visitarà els pròxims dies és les Terres de l’Ebre.

Torrent ha concretat que dels 20 milions de turistes internacionals que cada any rep Catalunya, entre un 10% i un 15% són els denominats ‘foodies’. “És un volum rellevant i volem que s’expandeixi, que ajudi a estimular la indústria agroalimentària que produeix productes d’excel·lència”, ha indicat. Del pressupost que tenen aquests viatgers, una part la reserven per a gastronomia. “A banda del valor econòmic també hi ha el conceptual; és un públic predisposat a entendre millor la destinació, a implicar-s’hi més. És un turisme conscient que sap què ve a tastar, i això ens ajuda a que hi hagi una millor entesa del que som com a país”, ha concretat.

Amb tot, i si bé fan una despesa superior a la mitjana, aquests turistes són cada vegada més heterogenis, ja que “l’oportunitat de viure experiències gastronòmiques de primer nivell cada vegada està més estesa” i això permet oferir propostes a tots els perfils. Els principals mercats del turisme gastronòmic que arriben a Catalunya són dels països nòrdics, Alemanya, Estats Units, Brasil i estats asiàtics com Japó, Corea i Singapur.