L’Agència Tributària calcula que enguany es presentaran unes 459.000 declaracions de la renda a la demarcació de Tarragona. Són un 2% més respecte l’exercici anterior.
D’aquestes, la major part, el 59%, sortiran a retornar. Això implica que els contribuents tarragonins recuperaran uns 213 milions d’euros. La resta de declaracions resultaran positives.

En els primers 12 dies de campanya, a la demarcació s’han presentat més de 70.000 declaracions. Això és un 13% més de les que es van presentar en el mateix període de dies en funcionament de la campanya anterior. La majoria, són a retornar.
Són dades que ha avançat en una entrevista a Tarragona Ràdio el delegat especial de l’Agència Tributària a Catalunya, Isidoro García Millán, qui assegura que el ciutadà no ha de tenir pressa sinó la seguretat que està presentant la declaració de la renda de manera correcta.

La campanya de la renda es va iniciar el passat dimecres 8 d’abril per Internet i s’allargarà fins al 30 de juny. Hisenda posa a disposició dels ciutadans l’aplicació Renta Web que els proporciona un esborrany de declaració gairebé complet en molts casos, a banda d’un sistema d’avisos sobre dades fiscals per facilitar el tràmit i presentar-lo de manera correcta. A partir del 6 de maig s’obrirà l’atenció telefònica i des de l’1 de juny s’habilitarà l’atenció presencial a les oficines. Enguany arriba amb més deduccions orientades a rendes baixes i joves.